torsdag 15 juni 2017

Bara en liten tur !

Ja så kan det låta när jag säger till Dennis att "jag ska bara åka en liten tur". En liten tur blir ofta till en lång tur. Det finns så mycket att upptäcka i naturen nu och det är ju såååå vackert. Ibland kan jag bli stående och bara studera tex ett Rådjur, länge länge. Det är ju nu man ska passa på att njuta av det naturen har att bjuda på. Fotade lite fåglar, rådjur mm.

Den här Råbocken slutade upp att tugga och stod så länge och tittade på mig.



Hamnade som vanligt vid Bäverdammen trots att jag visste att det var för tidigt på kvällen för att de skulle visa sig. Men man vet ju aldrig. Nej någon Bäver såg jag inte men däremot den här.




Fick syn på två Fiskgjusar (rätta mig om jag har fel) på ett ställe jag aldrig sett dem förut. 
Dessutom så jagade de på en åker, trodde de bara fångade fisk. Någon som vet ?






På hemvägen såg jag ännu ett Rådjur som stod så vackert i en hage.



En liten fågel som sitter och filofiserar i solnedgången.




Åkte förbi dammen i skogen och tittade till de små också. Alla fem finns kvar vilket 
tyder på duktiga och vaksamma föräldrar. Nu är de inte sådär gulligt gula längre utan grå. 
Förra året fick de sex ungar men till slut fanns det bara en kvar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar