onsdag 19 april 2017

Spel i skogen !

Idag gick jag upp innan soluppgången för att bege mig ut i skogen och lyssna efter tjäderspel. Kallt var det, hela -7 grader. Men jag pälsade på mig ordentligt så jag frös bara lite.


Såg en massa Tjädrar men de verkar inte ha kommit igång ordentligt ännu. Ingen av dem ville vara med på bild  mer än den här hönan.


Plötsligt hörde jag något. Stannade bilen och började smyga mig däråt som ljuden kom från. Det lät som Orrspel. Jag smög utmed vägen och plötsligt hörde jag ett väsande ljud bredvid mig. Där stod två Orrar som var mitt uppe i sitt spel. Hann knäppa några bilder innan de flög upp och satte sig i ett träd.


Här kan ni lyssna på Orrspelet.

video

En lyckad tur och det var värt att gå upp i ottan. Första gången jag ser ett Orrspel så gissa om jag är lycklig nu. Fler bilder kommer på Facebook.

Nu ska jag vila lite !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar